Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Luxcasa

Osterbrogade 226 st. tv
2100 Copenhagen

Telefonnummer: (+45) 70205080
Mailadresse: [email protected]



Prisfejl

Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Luxcasa a/s ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Betaling

Mulige betalingsmuligheder:

Dankort
VISA
Mastercard
Mastercard/VISA Debet
Klarna - Køb nu. Betal senere.


Fragt

Luxcasa anvender fragtfirmaerne PostNord, GLS Express, Bring og Burd til levering i Danmark.

Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Derudover anvender vi dropshipments udenom vores lager i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks

Luxcasa har tegnet en vareforsikring til dækning af varens eventuelle beskadigelse eller bortkomst under transport.

Specielt for erhvervskunder
Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.

I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden Luxcasa kontaktes.

Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at udfylde en fortrydelsesformular her. Hvis linket ikke virker kan du udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende den på e-mail til [email protected]. Du finder formularen i bilag 1 nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter PostNord Groupage (storpak).

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt

Køb foretaget som erhvervsdrivende

Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen

Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Hvis du ikke afhenter den pakke, du har bestilt, og i øvrigt forholder dig fuldstændig passivt, vil det ikke give os nogen indikation af, hvorfor pakken ikke er blevet afhentet. Du vil så ikke have opfyldt de krav, der er stillet til dig i henhold til fortrydelsesloven, og mister dermed retten til at bryde aftalen. Du vil herefter blive opkrævet returforsendelsesomkostninger og et gebyr som for sagens behandling. Du vil også blive opkrævet for returfragtomkostninger, hvis du nægter at modtage pakken.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.